# Aurat Oh Aurat

                                                                                 Assalamualaikum , 
Salam ramadhan ,

Mungkin ada dikalangan mereka pada harini terutamanya golongan wanita tersalah tafsir tentang dimana letaknya aurat bagi seseorang wanita itu . Seperti yang telah kita tahu , aurat bagi seorang kaum adam itu adalah dari pusat hingga ke paras lututnya . Manakala wanita pula seluruh anggota badan KECUALI wajah dan dua telapak tangannya. 

Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].

Janganlah kita mengambil ringan dalam hal ini . Mungkin kita menjaga segala amal ibadah , dari segi solat , berpuasa , bersedekah dan sebagainya . Tetapi sekiranya kita tidak menjaga aurat kita dengan mereka yang bergelar bukan muhrim kepada kita , ia tetap menjadi satu kesalahan disisi ALLAH S.W.T . 

Ya saya mengaku , pada dulunya saya seorang yang sangat mengambil ringan tentang hal ini . Mungkin pemikiran saya sama seperti pemikiran para wanita di luar sana yang hanya memandang aurat itu di kepala sahaja . Maksud saya dengan memakai tudung , telah dikatakan sebagai senutup aurat . Sedangkan dia membiarkan lengannya terdedah dengan memakai baju berlengan pendek , sendat , jarang hingga menampakkan bayang kulit dan bentuk badan serta tidak menutup kaki dengan sempurna . Ini sebenarnya  adalah salah dan tetap akan menjadi salah . 

Bila direnung kembali pada masa dulu , Ya Allah jahilnya hambaMu ini Ya Allah . 
Sedikitpun aku tidak menghiraukan balasan yang bakal aku terima . 

Kaki , ya . Kaki adalah bahagian yang sering diambil ringan oleh wanita di luar sana . Terkadang mereka lupa bahawa kaki juga adalah sebahagian daripada aurat yang perlu ditutup dengan sempurna , sama seperti diriku dahulu . Sudah cantik bertudung , berlengan panjang , berkain hitam tetapi terlupa tentang kaki. Pakailah sarung kaki sayang sayang sekalian . Tidak susah sekiranya diajar dari awal . Apabila kamu menutup aurat kamu dengan sempurna In Shaa' Allah kamu akan rasa lebih dekat dengan ALLAH S.W.T 


Akhir kata . .


aishh . like je ke ? comment2 la cikit . peace ^^V

0 000 orang tulis surat cinte: