rugi 15hengget duit bpak aku ''.

hantu bonceng preview ~


salam blogger . ha . mai mai sat . nak cita ciket nie . ptg tadi aku purchase H.B nie kat astro first . then layan punye layan . aku usha cite nie mmg x best sngt pon . kelakar kurang . part seram pon mcm ade xde jeeee . yg bnyk aku tngok , adegan zizan n kawan bek die tu mempermainkan kalimah suci . sperti yang ade dlam berite nie . korunk bace ae . betape cuainye jabatan penapisan buat keje dorunk . bende camni pon dorunk boleh x nmpak . aduii ~

.
.
.

KUALA LUMPUR, Sept 22 (Bernama) - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) telah mengesahkan bahawa dialog yang melibatkan menyebut syahadah (lafaz iman) dalam filem "Hantu Bonceng" tidak membuat perlekehan terhadap Nabi Muhammad, selepas pegawai menonton filem itu.

Lembaga Penapisan Filem Pengerusinya, Datuk Raja Azahar Raja Abdul Manap berkata dalam bahagian di mana pelawak-pelakon Zizan Razak telah dirawat di hospital selepas kemalangan di mana penunggang pembonceng motosikal perempuannya dibunuh, Zizan mengucapkan syahadah setiap kali wanita muda muncul.

"Setiap kali dia berkata syahadah, ada jeda satu. Jadi, isu membuat perlekehan daripada syahadah tidak timbul sebagai 'syaitan' perkataan (syaitan) tidak termasuk dalam satu nafas," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini , khamis.

Hukuman itu seperti, "Asyhadu Alla ilaha illa Allah, Waasyhadu Anna Muhammadar ..... Syaitan."

Raja Azahar berkata lembaga penapisan telah sentiasa diteliti filem-filem sebelum membuat apa-apa keputusan. "Kami sentiasa memberi perhatian kepada empat elemen iaitu awam, keselamatan dan ketenteraman, agama, aspek-aspek sosio-budaya, dan etika.

"Dalam kes filem ini, lembaga telah membayar perhatian kepada aspek agama."

Pelbagai pihak termasuk Pemuda PAS dan beberapa blog telah mendakwa bahawa Lembaga Penapisan Filem telah cuai, yang mengakibatkan "Hantu Bonceng" diluluskan untuk pemeriksaan.

hah ! klau korunk lum tngok ag . sile2 lah tngok . bnyk adegan yg korunk ley tngok yg boleh menimbulkan isu sensitif kepada penontot terutama yg beragama islam . so , kalo nak buat filem biarlah berpada2 . jngn sesekali memperlekehkan agama sendiri ''.

. itu saje . trime kaseh .


aishh . like je ke ? comment2 la cikit . peace ^^V

1 000 orang tulis surat cinte:

pwiNcEssnoVElish said...

ader jugak org bgi prhatian kt isu nie..siyes wktu tgk rse mnympah..nk gelak pon x jdi..jdi tensen plak..=(